فن زیلابگ اصلی
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

یک فریزر سوپرمارکت روباز با پرده هوا. هوای خنک کننده از طریق شکاف تاریکی که در قسمت  فن زیلابگ عقب فریزر دیده می شود و از طریق یک مشبک دیگر که در قسمت جلوی آن قابل مشاهده نیست ، در سراسر غذا گردش می کند.

فن های Dyson Air Multiplier و فن های کاپوت سری Imperial C2000 دارای هیچ تیغه فن یا قسمت های متحرک قابل مشاهده ای به غیر از سر نوسانی و کج آنها نیستند. جریان هوا با استفاده از اثر Coandă تولید می شود. مقدار کمی هوا از یک فن پروانه پره ای با فشار بالا ، که در پایه قرار دارد تا اینکه در معرض قرار داشته باشد ، از طریق یک منطقه با فشار کم ایجاد شده توسط ورق هوا ، یک هوای بزرگ را هدایت می کند. [17] [18] [19] اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده در ابتدا حکم داد که حق ثبت اختراع Dyson بهبودی در حق ثبت اختراع توشیبا در یک فن دسک تاپ بدون تیغه تقریباً یکسان اعطا شده در سال 1981 نبود. [17] پرده های هوا و درهای هوا نیز از این اثر برای کمک به حفظ هوای گرم یا خنک در منطقه ای که در غیر این صورت در معرض دید قرار دارد و فاقد پوشش یا در است ، استفاده می کنند. پرده های هوا معمولاً در نمایشگرهای لبنی ، فریزر و سبزیجات برای باز نگه داشتن هوای سرد درون کابینت با استفاده از جریان هوای چند لایه ای که در سراسر دهانه نمایشگر پخش می شود ، استفاده می شود. جریان هوا معمولاً توسط یک فن مکانیکی از هر نوع که در این مقاله در پایه کابینت نمایشگر پنهان شده ، تولید می شود.

همرفت
اختلاف در دمای هوا بر تراکم هوا تأثیر می گذارد و می تواند برای القای گردش هوا از طریق عمل گرم یا سرد کردن توده هوا استفاده شود. این اثر به قدری ظریف است و در فشارهای کم هوا کار می کند که به نظر نمی رسد در تعریف فن فن باشد. با این حال ، قبل از توسعه برق ، جریان هوای همرفت روش اصلی القای جریان هوا در فضاهای زندگی بود. کوره های روغن و زغال سنگ به سبک قدیمی الکتریکی نبودند و صرفاً بر اساس اصل همرفت برای انتقال هوای قیمت فن زیلابگ گرم کار می کردند. مجاری هوا با حجم بسیار زیاد از بالای کوره به سمت بالا و به سمت رجیسترهای کف و دیواره بالای کوره شیب دارند. هوای خنک از طریق مجاری بزرگ مشابه که به قسمت انتهای کوره منتهی می شود ، بازگردانده می شود. خانه های قدیمی قبل از برق رسانی اغلب دارای مشبکهای مجرای باز از سقف یک سطح پایین تر به کف یک سطح بالایی هستند ، تا جریان هوای همرفت بتواند ساختمان را از یک طبقه به طبقه دیگر بالا ببرد. اتوهاوس معمولاً به یک کانال هوای محصور و ساده در گوشه ای از سازه برای از بین بردن بوهای تهاجمی اعتماد می کنند. در معرض نور خورشید ، کانال گرم شده و جریان هوای همرفت آهسته از بالای ساختمان خارج می شود ، در حالی که هوای تازه از طریق سوراخ صندلی وارد گودال می شود.

الکترواستاتیک
یک شتاب دهنده سیال الکترواستاتیک با القای حرکت در ذرات باردار سلام سرما موجود در هوا ، جریان هوا را پیش می برد. یک میدان الکتریکی با ولتاژ بالا (معمولاً 25000 تا 50،000 ولت) که بین آند شارژ شده و سطوح کاتدی ایجاد می شود ، می تواند جریان هوا را از طریق اصلی که به آن باد یونی می گویند ، القا کند. فشار جریان هوا معمولاً بسیار کم است اما حجم هوا می تواند زیاد باشد. با این وجود ، یک پتانسیل ولتاژ بالا به اندازه کافی می تواند باعث تشکیل ازن و اکسیدهای نیتروژن شود ، که واکنش دهنده و تحریک کننده غشای مخاطی هستند.

 

http://webdiseger.parsiblog.com/Posts/7/%d9%81%d9%86+%d9%87%d8%a7%d9%8a+ebm+%da%86%d9%8a%d8%b3%d8%aa/





:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir